|
Snooker Shoot Out szabályok:
- a játékosokat sorsolás alapján párosítják össze, és az első körben 128 versenyző indulhat a mezőnyben
- egyetlen Frame-t játszanak, és az jut tovább, aki több pontot gyűjt
- a golyók pontértéke ugyanannyi, és a Break építés menete is ugyanaz, mint a normál snooker játék esetében
- azt, hogy kié a kezdőlökés, egy tempólökéssel döntik el
- a Frame-k maximum 10 perc hosszúak
- a játékosnak 15 másodperce van minden egyes lökésre a Frame első 5 percében, a félidőtől a második 5 percben pedig ez az idő 10 másodpercre csökken
- a soron következő lökéshez a visszaszámlálás akkor kezdődik el, miután az összes mozgásban lévő golyó megállt az asztalon, illetve ha színes golyó esett lyukba, akkor azután, miután a játékvezető visszahelyezte a színeset a pontjára, és bemondta az aktuális pontszámot
- minden egyes lökésnél vagy lyukba kell essen egy célgolyó, vagy valamelyik golyónak falat kell érintenie ahhoz, hogy a lökés érvényes legyen
- ha egyik célgolyó sem esik lyukba, vagy egyetlen golyó sem érinti valamelyik falat, az minimum 5 hibapontot jelent, amit az ellenfél játékosnak írnak jóvá (rózsaszínre vagy feketére vonatkozó hiba esetén 6 illetve 7 hibapont)
- ha a fehér golyó lyukba esik az hiba, és az ellenfél játékos "golyó a kézben" helyzetből indulhat - ami az alap snooker szabályától annyiban tér el, hogy itt a játékos a fehér golyót bárhová helyezheti az asztalon
- ha a 10 perc letelte után a két játékosnak ugyanannyi pontja van, akkor a kék golyót helyezik vissza az asztalra, és a fehér golyóval a D félkörből lökhetnek a játékosok (mindketten lökhetnek, és a lökéseket annyiszor ismétlik meg felváltva, amíg az egyikük belöki, a másik pedig nem a kék golyót - hiszen ha mindketten hibáznak, akkor senkinek nem jár pont, ha pedig mindketten belökik, akkor újra pontegyenlőség van)
Még több infó a Snooker Shoot Out versenyekről itt!
| |