Tudnivalók az eredményjelzőről
A snooker közvetítések alatt megjelenített eredménykijelző magyarázata:

1. A mérkőzés során maximum ennyi Framet (25) fognak lejátszani a játékosok, hogy eldőljön, ki jut tovább. Ez a szám minden esetben egy páratlan szám, hogy a végeredmény ne lehessen döntetlen. A mérkőzés során nem szükséges az összes Framet lejátszani a továbbjutáshoz.
Ha valamelyik játékos hamarabb megszerez a zárójelben szereplő szám + 1 felének megfelelő győzelmet, akkor ő jut tovább, és a mérkőzésnek vége.
Jelen esetben a továbbjutáshoz 13 db nyert Frame szükséges.
2. Az eddig megnyert Framek száma. (Mark Williams eddig 5, Ronnie O'Sullivan pedig 12 Framet nyert.)
3. Az aktuális játékban eddig megszerzett pontok száma (33 és 9). Ez a szám nem az egy Break alatt gyűjtött pontokat mutatja, azt csak a játékvezető számolja hangosan minden egyes célgolyó belökése után.
4. A két egymás ellen játszó játékos vezetékneve. Az, hogy a kijelzőn melyikük kerül a bal és a jobb oldara, az nem abc sorrend alapján dől el, és nem is random. A legtöbb esetben a játékosok a világranglista helyezésük alapján állhatnak (ülhetnek) a snookerasztal bal és jobb oldalára. Bal oldalra mindig az, aki az Official világranglistán előrébb helyezkedik el. Ez alól nagyon ritka esetben, de lehetnek kivételek.
5. A kis nyíl azt jelzi, hogy jelen pillanatban melyik játékost láthatjuk az asztalnál.
További információkat és különböző statisztikákat a mérkőzések alatt folyamatosan mutatnak az eredményjelző tábla alatt, melyek az aktuális mérkőzés két játékosának, az éppen zajló mérkőzésre vonatkozó adatait mutatják. Ilyenek lehetnek pl.:
- hosszú golyó belökési arány %-ban
- golyó belökési mutató %-ban
- pozícionálási mutató %-ban
- Safety (biztonsági) játék mutatója %-ban
- golyóbelökések között eltelt átlagos gondolkodási idő (másodpercben)
- Frame hossza (ha túl gyors, vagy túl hosszú egy - egy Frame)
- átlagos Frame idő
- a két játékos pontjai közötti különbség, és a még megszerezhető maximum pontszám
- a játékos összes pontszáma, amit az adott mérkőzésen megszerzett
- a játékos mennyi ideje nem lökött be golyót
+ 1 Infó:

Amikor egy játékos (jelen esetben Judd Trump) az első piros golyó belökése után hiba nélkül végiglöki az asztalon mind a 15 piros célgolyót, és ezek után nagyobb értékű színes golyókat lök be, akkor így egyetlen Break alkalmával 100 fölötti pontot tud összegyűjteni.
Ezt a 15. piros belökése után a képen látható módon ki is jelzik a neve fölött az eredményjelzőn, megmutatva azt is, hogy melyik célgolyót hányszor lökte be (ezt jelzik a golyókon belülre írt kis számok).
Vagyis:
15 x piros 15 x 1=15 pont
3 x kék 3 x 5=15 pont
1 x rózsaszín 1 x 6= 6 pont
11 x fekete 11 x 7=77 pont
____________________
összesen: 113 pont
Ebben a példában az eredményjelző jelenlegi állásából azt is megtudhattuk, hogy a 15 piros golyó belökése után Trump már a 15 db színes golyót is belökte (3x a kék, 1x a rózsaszín és 11x a fekete következett egy-egy piros után), így most már csak a 6 db színes van vissza. Ha ezeket is hiba nélkül löki be, akkor még további 27 pontot szerezhet.
Sárga: 2 pont
Zöld: 3 pont
Barna: 4 pont
Kék: 5 pont
Rózsa: 6 pont
Fekete: 7 pont
_____________________
összesen: 27 pont
Így a Framet (113+27) 140 pontos győzelemmel zárhatja.
|